Interview Denis Dufour et Jonathan Prager (1/2)

Dufour, Denis, Prager, Jonathan, Baudoux, Roald

2002

Les Cahiers de l'ACME 207: 14-22.

Language: French

In the first part of this article, Denis Dufour explains the relationship between the composer and performer/interpreter of his/her work: the choice of work, the guide for the performer/interpreter and the choice of acousmonium (loudspeaker setup). He also discusses his preference for a spatialised stereophonic loudspeaker setup in comparison to multitrack diffusion, and relates his experiences of a concert in which two acousmoniums were used for his piece Chant de la plus haute tour. In the second part, Jonathan Prager, a performer/interpreter, explains his working method.

Dans cette première partie d'interview, Denis Dufour analyse les relations entre le compositeur et l'interprète pour la spatialisation de son œuvre : le choix de l'œuvre, la manière de guider l'interprète et le choix de l'acousmonium. Il explique aussi sa préférence pour un système de spatialisation stéréophonique plutôt qu'un système multipistes et relate une expérience de concert avec deux acousmoniums lors de la création de sa pièce Chant de la plus haute tour. Enfin, Jonathan Prager, interprète pour la spatialisation, explique sa méthode de travail.