Fractal Theory

A fractal is a geometric figure in which a single motif is repeated at a continuously decreasing scale ("self-similarity"). Its godfather is Benoit B. Mandelbrot. Fractal Theory is the scientific discipline that investigates the nature of fractals and potential application. It is applied in music both as a tool of formalised composition and in sound synthesis.

Théorie des fractales

Une fractale est une figure géométrique dans laquelle un simple motif est répété dans une échelle continue décroissante (en “autosimilarité”). Le père des fractales est le physicien Benoit B. Mandelbrot. La théorie des fractales est une discipline scientifique qui étudie la nature des fractales et leurs possibles applications. Cette théorie est utilisée en musique à la fois comme un outil de formalisation et comme une technique de synthèse du son.

Teoria dei Frattali

Un frattale è una figura geometrica nella quale un motivo semplice si ripete in scala continua decrescente ("self-similarity"). Il padre dei frattali è il fisico Benoit B. Mandelbrot. La teoria dei frattali è una disciplina scientifica che studia la natura dei frattali e le loro possibili applicazioni. In musica, viene utilizzata sia come strumento di formalizzazione sia come tecnica di sintesi del suono.

Fraktal-Theorie

A fractal is a geometric figure in which a single motif is repeated at a continuously decreasing scale ("self-similarity"). Its godfather is Benoit B. Mandelbrot. Fractal Theory is the scientific discipline that investigates the nature of fractals and potential application. It is applied in music both as a tool of formalised composition and in sound synthesis.

Teoría Fractal

Un fractal es una figura geométrica en la que un solo motivo se repite en una escala continuamente decreciente ("autosemejanza"). El concepto fue desarrollado por Benoit B. Mandelbrot. La Teoría Fractal es la disciplina científica que investiga la naturaleza de los fractales y su potencial aplicación. Se aplica en música como una herramienta para la composición formalizada y la síntesis de sonidos.

References