Acousmatic

A Pythagorian term reintroduced in 1955 by Jérôme Peignot which considers the "distance which separates sounds from their origin", i.e., an audio-only presentation of sound common to electroacoustic music.

For some, the term is very precise and refers specifically to this listening situation. However, the term has gained wider usage, in describing a genre, which, to a large extent derives from the Musique Concrète tradition and is founded upon this listening situation.

Acousmatique

Terme introduit en 1955 par Jérôme Peignot afin de décrire la “distance séparant les sons de leurs origines” comme, par exemple, dans une diffusion d'une musique électroacoustique sans support visuel.

Pour beaucoup, le terme acousmatique est très précis et fait spécifiquement référence à cette situation d'écoute. Toutefois, il est aussi couramment utilisé pour décrire un genre dont l'origine découle de la tradition de la musique concrète et est directement lié à cette situation d'écoute.

Acusmatico, ca

Termine introdotto nel 1955 da Jérôme Peignot per descrivere la “distanza che separa i suoni dalle loro origini” come accade, ad esempio, nel caso della diffusione di musica elettroacustica senza supporto visivo. Per molti, il termine è molto specifico e fa riferimento a questa precisa situazione di ascolto. Tuttavia, in molti casi indica un genere più vasto che deriva dalla tradizione della musica concreta ed è direttamente legato alle sue tipiche situazioni di ascolto.

Akusmatik

A Pythagorian term reintroduced in 1955 by Jérôme Peignot which considers the "distance which separates sounds from their origin", i.e., an audio-only presentation of sound common to electroacoustic music.

For some, the term is very precise and refers specifically to this listening situation. However, the term has gained wider usage, in describing a genre, which, to a large extent derives from the Musique Concrète tradition and is founded upon this listening situation.

Acusmático, ca

Un término pitagórico vuelto a poner en uso en 1955 por Jérôme Peignot, quien lo considera "la distancia que separa a los sonidos de su origen", es decir, una presentación únicamente sonora, propia de la música electroacústica.

Para algunos, el término es muy preciso y se refiere específicamente a esta situación de escucha. Sin embargo, el uso de este término se ha ido ampliando hasta describir un género el cual, en gran medida, se deriva de la tradición de la Música Concreta (Musique Concrète) y se apoya sobre esta situación de escucha.

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