Spectral Fusion

The notion of timbre implies fusion. It considers the quality of sound of a number of integrated components into a single sonic entity and attributed to a single real or imagined source. Spectral fusion is a key to the identification of timbral identity. In his writings Denis Smalley prefers the term integration. (Source - Jean-Claude Risset (1991). "Timbre et synthèse des sons", in Le Timbre, métaphore pour la composition. (Ed. J.-B. Barrière) pp. 239-260. Paris: IRCAM/Christian Bourgois.)

Fusion de spectre

La notion de timbre implique celle de fusion. Elle permet d'appréhender l'identité du son à travers un certain nombre de composants intégrés dans une seule entité sonore et lui attribuer une source réelle ou imaginaire. La fusion spectrale est une clé permettant l'identification du timbre. Dans ses écrits, Denis Smalley préfère le terme d'intégration. (Source - Jean-Claude Risset (1991). "Timbre et synthèse des sons", dans Le Timbre, métaphore pour la composition. (Ed. J.-B. Barrière) pp. 239-260. Paris: IRCAM/Christian Bourgois.)

Fusione spettrale

La nozione di timbro implica quella di fusione. La fusione spettrale considera la qualità di suono di un numero di componenti integrate in un'entità sonora singola e attribuita ad una singola fonte reale o immaginaria. È la chiave per identificare un'identità timbrica. Denis Smalley, nei suoi scritti, preferisce il termine integrazione. (Fonte - Jean-Claude Risset (1991). "Timbre et synthèse des sons", in Le Timbre, métaphore pour la composition. (Ed. J.-B. Barrière) pp. 239-260. Paris: IRCAM/Christian Bourgois; McAdams, S. (1983). “Spectral fusion and the creation of auditory images.” Music, Mind, and Brain: The Neuropsychology of Music. M. Clynes, p280. Edition New York: Plenum Press; Bregman, A.S. (1990). Auditory Scene Analysis: The Perceptual Organization of Sound. Cambridge, Mass.: Bradford Books, MIT Press; McAdams).

Spektral Fusion

The notion of timbre implies fusion. It considers the quality of sound of a number of integrated components into a single sonic entity and attributed to a single real or imagined source. Spectral fusion is a key to the identification of timbral identity. In his writings Denis Smalley prefers the term integration. (Source - Jean-Claude Risset (1991). "Timbre et synthèse des sons", in Le Timbre, métaphore pour la composition. (Ed. J.-B. Barrière) pp. 239-260. Paris: IRCAM/Christian Bourgois.)

Fusión Espectral

La noción de timbre implica fusión. Considera a la calidad del sonido de diversos componentes integrados en una sola entidad sonora y a los que se les atribuye una sola fuente, ya sea real o imaginaria. La fusión espectral es clave para la identificación de la identidad tímbrica. Denis Smalley prefiere el término integración.

(Fuente: Jean-Claude Risset (1991). Timbre et synthèse des sons, en Le Timbre, métaphore pour la composition; páginas 239-60; J.-B. Barrière, editor; Paris: IRCAM/Christian Bourgois)

References