Mixed Work

This term is commonly used in electroacoustic music to describe works in which traditional (acoustic) instruments are presented alongside a recording, or music composed digitally (interactively) in real-time.

Œuvre mixte

Ce terme est généralement employé en musiques électroacoustiques pour désigner des œuvres dans lesquelles des instruments traditionnels (acoustiques) sont associés à un enregistrement ou à une musique numérique (interactive) composée en temps réel.

Opera mista

Termine utilizzato generalmente in musica eletoacustica per indicare le opere nelle quali gli strumenti tradizionali (acustici) sono associati ad una registrazione o ad una musica generata informaticamente (interattiva) in tempo reale.

Mixed Work

This term is commonly used in electroacoustic music to describe works in which traditional (acoustic) instruments are presented alongside a recording, or music composed digitally (interactively) in real-time.

Obra Mixta

Este término es habitualmente utilizado en el ámbito de la música electroacústica para describir aquellas obras en las que se ejecutan instrumentos (acústicos) tradicionales junto a una grabación, o a música compuesta digitalmente (en forma interactiva) en tiempo real.

References

Alvarez J. (1989) Rhythm as Motion Discovered
Anderson C. (2005) Dynamic Networks of Sonic Interactions: An Interview with Agostino Di Scipio
Arriagada J., Vuarnet J.-N. (1972) Euterpe 72 de l'instrumentale à l'électro-acoustique instrumentale
Auzet R. (2000) Gesture-following Devices for Percussionists
Bargheon L. (1999) DO-MI-SI-LA-DO-RÉ Œuvre mixte de Costin Miereanu
Battier M., Nouno G. (2003) L'électronique dans l'opéra de Kaija Saariaho, L'amour de loin
Battier M. (2003) Science et technologie comme sources d'inspiration
Baudoux R., Kientzy D. (2000) Interview Daniel Kientzy (2/2)
Baudoux R., Kientzy D. (2000) Interview Daniel Kientzy (1/2)
Beaucage R. (2004) Le courant électrique dans Montréal/Nouvelles Musiques
Belet B. (2003) Live Performance Interaction for Humans and Machines in the Early Twenty-first Century: One composer's aesthetics for composition and performance practice
Bevelander B. (1991) Observations on Live Electronics
Boeswillwald P. (2001) “Autres temps; autre temps” ou le temps et les arts sonores électroacoustiques
Bonardi A. (2003) Geste lyrique versus geste interactif. Exemple de l'opéra interactif Alma Sola
Bossis B. (2003) Introduction à l’histoire et à l’esthétique des musiques électroacoustiques
Bossis B. (2005) La voix et la machine. La vocalité artificielle dans la musique contemporaine
Bossis B. (2005) L'intervocalité ou les avatars de la voix dans le matériau sonore
Budon O. (2000) Composing with Objects, Networks, and Time Scales: An Interview with Horacio Vaggione
Casserley L. (2001) Plus ça change: Journeys, Instruments and Networks, 1966-2000
Castanet P.-A. (2001) Voyages en Nouvelles Atlantide
Castanet P.-A. (2001) Luc Ferrari: Mnemosyne mise à nu
Castanet P.-A. (2002) Le jeu des “contraires tangibles”: de quelques “accidents passagers” dans l'art sonore de Gilles Racot
Castanet P.-A. (2003) La musique “convulsive” d'Ivo Malec: d'un geste pluriel, l'acte unique
Chapman J. (2000) Points of Departure: An Interview with Simon Emmerson
Chion M. (1982) La musique électroacoustique
Chion M., Coppe D. (1998) Interview Michel Chion
Clark T. (1989) Coasts: On the Creative Edge with Composer Larry Austin
Coelho de Souza R. (2005) The Use of Brazilian Folk Instrument Sounds in a Concerto for Computer and Orchestra
Couprie P. (2003) Une typologie des séquences libres dans Lumina
Cox C. (2003) Wounds like Flowers Opening: a Discussion of Hysteria for Trombone and Four-Channel Tape
Cross L. M. (1967) A bibliography of electronic music
Cvejic B. (2001) Near and Far. A Nocturne of Belgrade Spring 1999 for Chamber Ensemble, Live Electronics and Audio Tape, by Srdjan Hofman
Dack J. (1998) Strategies in the Analysis of Karlheinz Stockhausen's Kontakte für elektronische Klänge, Klavier, und Schlagzeug
Dack J. (2004) “Open” Forms and the Computer
Daubresse É., Assayag G. (2000) Technology and Creation - The Creative Evolution
Davidovsky M., Ortiz P. (1990) Entretien avec Mario Davidovsky
Davies H. (2001) Gentle Fire: An Early Approach to Live Electronic Music
De Benedictis A. I. (2004) Scrittura e supporti nel Novecento: alcune riflessioni e un esempio (Ausstrahlung di Bruno Maderna) (Writing and support in 20th century music: some remarks and an example (Ausstrahlung by Bruno Maderna))
Delalande F., Caux J., Teruggi D., Gayou É. (2002) Presque rien avec Luc Ferrari
Di Scipio A. (1995) On Different Approaches to Computer Music as Different Models of Compositional Design
Di Scipio A. (2002) Systems of Embers, Dust, and Clouds: Observations after Xenakis and Brün
Ding S.-U. (2006) Developing a rhythmic performance practice in music for piano and tape
Driscoll J., Rogalsky M. (2004) David Tudor's Rainforest: An Evolving Exploration of Resonance
Dufour D., Prager J. (1997) Entretien avec Denis Dufour
Dufour D., Prager J. (1998) Entretien avec Denis Dufour
Emmerson S. (1991) Interview with Jonathan Harvey
Emmerson S. (1996) ‘Local/Field': Towards a Typology of Live Electroacoustic Music
Emmerson S. (1998) Acoustic/Electroacoustic: The Relationship with Instruments
Emmerson S. (2000) Crossing Cultural Boundaries Through Technology?
Emmerson S. (2001) The Electroacoustic Harpsichord
Ernst D. (1977) The Evolution of Electronic Music
Fells N. (2002) On Space, Listening and Interaction: Words on the Streets are These and Still Life
Ferrari G. (1994) Vers un scénario imaginaire : l'opéra radiophonique italien
Ferrari G. (2005) Perspectivae sintagma I : une analyse
Ferrari L., Caux D. (1989) Acousmathèque Luc Ferrari, 60 ans, le pianiste
Fineberg J. (2000) Guide to the Basic Concepts and Techniques of Spectral Music
Fineberg J. (2000) Spectral Music
Fischer M. (1993) Acuité d'écoute “acousmatique” et itinéraire timbrique
Fischman R. (1994) Sound Processing in Los Dados Eternos
Gayou É., Racot G. (2002) Devant le son que prennent les choses
Gerzso A. (1984) Reflexions on Répons
Giner B., Malec I. (1996) Entretien avec Ivo Malec
Giner B., Malec I. (2003) Rencontres avec Ivo Malec
Giomi F., Schwoon K., Meacci D. (2003) Live Electronics in Luciano Berio's Music
Godman R. (2004) Recreating the Real, Realizing the Imaginary - A Composers Preoccupation with Acoustic Space
Grabócz M. (1997) Survival or Renewal? Structural imagination in recent electroacoustic and computer music
Griffiths P. (1984) Three works by Jonathan Harvey: the electronic mirror
Guérin F. (1993) Aperçu du genre électroacoustique au Québec
Haller H.-P. (1987) De la transformation des sons
Harley J. (2002) The Electroacoustic Music of Iannis Xenakis
Harvey J. (1986) The Mirror of Ambiguity
Haynes S. (1984) Report on the realization of York Höller's Arcus
Heinrich M.-N. (2003) Création musicale et technologies nouvelles
Holmes T. (2002) Electronic and Experimental Music
Höller Y. (1988) La situation présente de la musique électronique
Iddon M. (2006) On the entropy circuit: Brian Ferneyhough's Time and Motion Study II
Jaffe D. A. (1995) Orchestrating the Chimera: Musical Hybrids, Technology and the Development of a “Maximalist” Musical Style
Kahn F. (2002) Une introduction à l'écoute de Subjestuel de Gilles Racot
Karpen R. (2003) An Interview with James Dashow
Karttunen A., Hoitenga C., Stoianova I., Barrière J.-B., Mathieu J.-B., Saariaho K. (1999) Prisma
Keyes C. J. (2005) Recent Technology and the Hybridisation of Western and Chinese Musics
Kimura M. (1995) Performance Practice in Computer Music
Kimura M. (2003) Creative Process and Performance Practice of Interactive Computer Music: A performer's tale
Kröpfl F. (1995) Experiences and Reflexions on Electroacoustic Music
Kuivila R. (2004) Open Sources: Words, Circuits and the Notation-Realization Relation in the Music of David Tudor
Küpper L. (1997) Musical Analysis: Inflections Vocales, a Composition for Soprano and DAT
(2000) La musique électroacoustique
Lai A. (1999) La fonction compositionnelle des modulateurs en anneau dans Mantra (Karlheinz Stockhausen)
Laliberté M. (2005) An Analytic Approach to Horacio Vaggione's Till
Lalitte P. (1998) City Life
Lalitte P. (2006) Towards a semiotic model of mixed music analysis
Landy L., Hoopen C. t. (1992) La musique électroacoustique
Landy L. (2006) La Zététique: Musique mixte créée en collaboration
Lanza A. (1998) Music for Voice [Personal Recollection]
Lejeune J. (1991) La forme dans le paysage (2)
Lewis G. E. (2000) Too Many Notes: Computers, Complexity and Culture in Voyager
Ligeti L. (2000) Beta Foly: Experiments with Tradition and Technology in West Africa
Lintz Maués I. (1989) Música Eletroacústica no Brasil. Composição utilizando o meio eletrônico (1956 - 1981) (Electroacoustic Music in Brazil: Composition using the electronic media (1956 - 1981))
Livingstone H. (2000) Paradigms for the New String Instrument: Digital and materials technology
Lorieux G. (2004) Une analyse d'Amers de Kaija Saariaho
Loufopoulos A., Georgaki A. (2000) Spirituality in Electroacoustic Works Apokalypsis, Tetelestai and Kratima of Greek composer Michael Adamis
Lucier A. (1998) Origins of a Form: Acoustical Exploration, Science and Incessancy
Machover T. (1984) Computer Music with and without Instruments
Machover T. (1986) A Stubborn Search for Artistic Unity
Makan K. (2003) An Interview with Gerard Pape
Makan K. (2004) An Interview with Edmund Campion
Manoury P. (1984) The Arrow of Time
Manoury P. (1990) La note et le son: un carnet de bord
Maratti A. (1996) Music and Science: An Interview with Martino Traversa
Marcías G. (2004) Les origines de la musique électroacoustique au Mexique
McNutt E. (2003) Performing Electroacoustic Music: A wider view of interactivity
Menezes F. (1997) To Be and Not To Be: Aspects of the Interaction Between Instrumental and Electronic Compositional Methods
Menezes F. (2002) For a Morphology of Interaction
Murail T. (1984) Spectra and Sprites
Murail T. (2005) Spectra and pixies
Murail T. (2005) Target Practice
Myatt T. (2002) Strategies for Interaction in Construction 3
Mâche F.-B. (1972) Sur “Korwar”
Nattiez J.-J., Boulez P. (1991) Musique/Espace
Niblock P. (1981) Composer's View - Phill Niblock
Omeyer J.-C. (2003) Partitions électroniques pour un quatuor à cordes
Peer R. v., Blonk J. (2005) Sounding the Outer Limits
Pennycook B. (1993) La musique électroacoustique en concert : vieux problèmes, nouvelles solutions
Pottier L. (2003) Straps : pièce d'Eryck Abecassis pour ensemble et électronique en concert
Pousseur H. (1970) Calcul et imagination en musique électronique
Pritchett J. (2004) David Tudor as Composer/Performer in Cage's Variations II
Puckette M., Settel Z. (1993) Nonobvious Roles for Electronics In Performance Enhancement
Racot G. (2002) Subjestuel suivi de partition
Racot G. (2002) Anatomies d'écoutes
Racot G. (2002) Un pont entre des mondes
Racot G. (2002) Du traitement sonore à l'écriture
Ramaut-Chevassus B. (1999) Le timbre dans Antara de George Benjamin
Redolfi M., Bœuf G. (1977) L'homo-parleur
Reibel G., Mâche F.-B. (1978) Guy Reibel
Reich S., Esselier F. (1971) Steve Reich
Reich S. (1996) My Life with Technology
Riikonen T. (2003) Shaken or Stirred - Virtual reverberation spaces and transformation gender identities in Kaija Saariaho's NoaNoa (1992) for flute and electronics
Riikonen T. (2004) Shared Sounds in Detached Movements: Flautist identities inside the ‘local-field' spaces
Risset J.-C. (1999) Composing in Real-time?
Risset J.-C. (2001) Problèmes posés par l'analyse d'œuvres musicales dont la réalisation fait appel à l'informatique
Risset J.-C. (2001) Temps et musique numérique
Risset J.-C., Meston O. (2001) Portrait d'un homme cultivé
Risset J.-C., Gontcharoff P. (2001) Interview de Jean-Claude Risset
Risset J.-C. (2003) Computer Music: Why?
Risset J.-C. (2005) Horacio Vaggione: Towards a Syntax of Sound
Risset J.-C. (2005) Quelques points de vue sur l'invisible
Rizzardi V. (1999) Notation, Oral Tradition and Performance Practice in the Works with Tape and Live Electronics by Luigi Nono
Roads C. (1987) Interview with Dexter Morrill
Roads C. (1988) Interview with Morton Subotnik
Roads C. (1996) Improvisation with George Lewis
Roads C., Dashow J. (1996) Interview with James Dashow
Robert M. (2005) Ivo Malec et son studio instrumental
Roche C. (2003) Du sens politique dans l'utilisation des sons électroniques: Machinations de Georges Aperghis, Tombeaux de Pierre-Albert Castanet et Le Grand Jeu de Bruno Mantovani
Ruget-Langlois N. (1999) Musique et technologie: la démarche particulière de Marco Stroppa. Entretien avec le compositeur
Russcol H. (1972) The Liberation of Sound
Ryan J. (2006) Improvising with Others
Sani N. (1997) Analysis of Wassererinnerungen, Part II, The Pool
Sani N. (2001) Temps/Matière dans la musique électroacoustique: une seconde longue de soixante-size virgule deux centimètres
Savouret A. (1991) ... Des illusions ...
Schoeller P. (1986) Mutation de l'écriture : Éclat, Stria, Désintégrations
Schrader B. (1982) Introduction to Electro-acoustic Music
Shibata M. (1971) Music and Technology in Japan
Sivuoja-Gunaratnam A. (2003) Desire and Distance in Kaija Saariaho's Lonh
Smith R. B. (2000) An Interview with Tristan Murail
Solomos M. (1999) Notes sur François-Bernard Mâche et L'estuaire du temps
Stevance S. M. (2005) De l'univers acoustique aux sphères électroniques : l'itinéraire du timbre dans le Clair-Obscur parasité de Roger Tessier
Stockhausen K. (1996) Electroacoustic Performance Practice
Thieberger E. M. (1995) An Interview with Charles Dodge
Thomas J.-C. (2003) Ivo Malec: trouvaille, minimalisme et théâtralité
Tiffon V. (1992) L'œuvre mixte de F.B. Mâche un modèle du genre
Tiffon V. (1997) Espace et musique mixte
Tiffon V. (2004) La musique mixte: avenir de la musique électroacoustic?
Tiffon V. (2005) Les musiques mixtes : entre pérennité et obsolescence
Toeplitz K. T., Baudoux R. (2003) Interview Kasper T. Toeplitz
Ussachevsky V. (1957) La “tape music” aux États-Unis
Vaggione H. (1995) About the Electroacoustic Approach: Situations, Perspectives
Vaggione H. (1998) L'espace composable. Sur quelques catégories opératoires dans la musique électroacoustique
Vaggione H. (1998) Transformations Morphologiques et Echelles Temporelles
Vaggione H. (2005) Notes on Atem
Vande Gorne A. (1995) Une histoire de la musique électroacoustique
Vandenbogaerde F. (1972) Des musiques mixtes aux dispositifs électro-acoustiques manipulés en direct...
Vandenbogaerde F. (1977) De la diffusion des musiques électroacoustiques
Varèse E. (1983) 1953-1965 : Invention du futur
Vidolin A. (1997) Musical Interpretation and Signal Processing
Warde A. (1999) Change Over Time: Responsibility and Power in the Midst of Catastrophe
Waschka II R. (1992) Computer-Assisted Composition and Performance: The Creation of A Noite, Porém, Rangeu E Quebrou
Welsh J. (1985) Music in the Air. A Radio Landscape - Here and There
Wessel D. (1991) Instruments That Learn, Refined Controllers, and Source Model Loudspeakers
Wetzel D. B. (2006) A model for the conservation of interactive electroacoustic repertoire: analysis, reconstruction, and performance in the face of technological obsolescence
Whalley I. (2005) Traditional New Zealand Mäori Instruments, Composition and Digital Technology: Some recent collaborations and processes
Xenakis I. (1987) Xenakis on Xenakis
Yong K. (2006) Electroacoustic adaptation as a mode of survival: arranging Giacinto Scelsi’s Aitsi pour piano amplifée (1974) for piano and computer
Zanési C., Ferrari L. (1989) Acousmathèque Luc Ferrari, 60 ans, La femme
Zanési C., Redolfi M. (1996) Entretien avec Michel Redolfi