La “tape music” aux États-Unis

Ussachevsky, Vladimir

1957

La Revue musicale 236: 51-55.

Language: French

The author presents early American tape music. The first concert was in 1952 at Columbia University with works by Vladimir Ussachevsky. He also analyses a number of techniques and the musical aesthetic of the time through examples by Otto Luening (Low Speed, An Invention on a Twelve-Tone Theme, and Fantasy in Space), John Cage (Williams Mix), Christian Wolff (Magnetic Tape), Earl Brown (Octet), Louis and Bebe Barron (For an Electronic Nervous System n°1) and himself (Sonic Contours).

L'auteur présente les débuts de la tape music en Amérique. Le premier concert a eu lien en 1952 à l'université de Colombia avec des œuvres de l'auteur. Il analyse aussi différentes techniques ainsi que l'esthétique musicale à travers des exemples d'œuvres de Otto Luening (Low Speed, An Invention on a Twelve-Tone Theme, Fantasy in Space), de John Cage (Williams Mix), de Christian Wolff (Magnetic Tape), de Earl Brown (Octet), de Louis and Bebe Barron (For an Electronic Nervous System n°1) et de lui-même (Sonic Contours).