Echo

An echo is a repetition or a partial repetition of a sound due to reflection. Reverberation is also reflected sound, but in this case, separate repetitions of the original sound are not distinguishable. For a repetition to be distinct from the original, it must occur at least 50 ms afterwards without being masked by either the original signal or other sounds. In practice, an echo is more likely to be audible after a 100 ms delay. Very short delays cause an image shift sideways and tone colouration due to phasing; longer delays contribute to a spatial impression of reverberation, and stronger delays greater than 50 ms disturb the sound image and are perceived as echoes. (reduced from Barry Truax - Handbook for Acoustic Ecology CD-ROM Edition. Cambridge Street Publishing, 1999 - CSR-CDR 9901)

Écho

Un écho est la répétition complète ou partielle d'un son due à un effet de réflexion. La réverbération est aussi la résultante d'une réflexion d'un son mais, dans ce cas, les différentes répétitions du son d'origine ne sont pas perceptibles. Pour qu'une répétition soit perçue, elle doit être séparée du son original par au moins 50 ms, sans toutefois être masquée par celui-ci ou d'autres sons. En pratique, un écho est bien perçu à partir de 100 ms. Des délais très courts provoquent un décalage de l'image acoustique et une coloration due à un décalage de phase. Des délais plus longs provoquent une impression spatiale de réverbération et des délais supérieurs à 50 ms perturbent l'image acoustique et sont perçus comme des échos. (résumé à partir de Barry Truax - Handbook for Acoustic Ecology CD-ROM Edition. Cambridge Street Publishing, 1999 - CSR-CDR 9901)

Eco

Un'eco (f. o m.) è la ripetizione completa o parziale di un suono dovuta ad un effetto di riflessione. Anche la riverberazione risulta dalla riflessione di un suono ma, in questo caso, le varie ripetizioni del suono d'origine non sono percepibili. Perché sia percepita una ripetizione, occorre che questa sia separata dal suono originale almeno da 50 ms, senza tuttavia essere mascherata da questo o da altri suoni. L'eco è percepita chiaramente a partire da 100 ms. Ritardi molto corti provocano uno scarto nell'immagine acustica e una colorazione dovuta allo spostamento di fase. Ritardi più lughi provocano un'impressione spaziale di riverberazione; ritardi superiori a 50 ms perturbano l'immagine acustica e sono percepiti come eco. (Fonte – ridotto da Barry Truax - Handbook for Acoustic Ecology CD-ROM Edition. Cambridge Street Publishing, 1999 - CSR-CDR 9901).

Echo

An echo is a repetition or a partial repetition of a sound due to reflection. Reverberation is also reflected sound, but in this case, separate repetitions of the original sound are not distinguishable. For a repetition to be distinct from the original, it must occur at least 50 ms afterwards without being masked by either the original signal or other sounds. In practice, an echo is more likely to be audible after a 100 ms delay. Very short delays cause an image shift sideways and tone colouration due to phasing; longer delays contribute to a spatial impression of reverberation, and stronger delays greater than 50 ms disturb the sound image and are perceived as echoes. (reduced from Barry Truax - Handbook for Acoustic Ecology CD-ROM Edition. Cambridge Street Publishing, 1999 - CSR-CDR 9901)

Eco

Un eco es la repetición total o parcial de un sonido debido a la reflexión. La reverberación es también sonido reflejado, pero en este caso, las múltiples repeticiones del sonido original no pueden distinguirse separadamente. Para que una repetición pueda ser diferenciada de la original debe ocurrir por lo menos 50 milisegundos más tarde y no debe ser enmascarada por dicha señal original u otros sonidos. En la práctica, un eco es más probable que sea audible después de 100 milisegundos de retraso. Los retardos muy cortos causan un desvío lateral de la imagen y la coloración del sonido debido a los cambios de fase; los retardos más largos contribuyen a la impresión espacial de la reverberación, y aquellos que superan los 50 milisegundos perturban la imagen sonora y son percibidos como ecos.

(Extractado de Barry Truax (1999). Handbook for Acoustic Ecology. CD-ROM. Cambridge Street Publishing. CSR-CDR 9901)

References